Unaniem waren de coaches van Youratventure, Collette moet mee op zeilreis…

1 augustus – Met pitch op Cappuccino radio een zeilreis (Iris) gewonnen van Veerhaven Rotterdam-Londen

YAV

YourAtVenture Deelnemers 2012

COLLETTE MAAKT NEDERLAND SOEPMINNEND

Collette Hennekam verzorgde de lunch, in 2010-2011, bij het Ro Theater in Rotterdam, voor de Rotterdamse en Belgische acteurs. Voorwaarde om er te komen werken was, dat ik elke dag vers en vegetarische soep zou moeten maken voor +/- 25 tot zelfs 70 man. Zij experimenteerde er op los en kwam op het idee om peulvruchten te gebruiken. Het zijn vleesvervangers met enorm veel goede voedingsstoffen. Daarnaast krijgt de soep een hele rijkgevulde structuur en neemt de peulvrucht de smaak van “zijn gastheer” aan. Met deze methode hoefde zij geen boter en bloem meer te gebruiken voor een lekkere dikke en energierijke soep met een lang verzadigd gevoel.

De consument waardeert het dat er aandacht wordt besteedt aan goed eten, willen ook niet bezuinigen op goed en lekker eten. Voorverpakt en gedroogde soepen in portieverpakkingen zijn over the top en zullen steeds minder geconsumeerd gaan worden.

Naast dat Collette rijkgevulde soepen maakt, zijn ze ook luxe, met heerlijke toevoegingen en gewaagde combinaties, waardoor elke soep een gastronomische waarde krijgt. Het is een gezond product, tijdloos en past bij elk seizoen. Soep van Soupaholic is een feestje voor alle zintuigen, de consument wordt na het eten verleidt tot een vervolgbezoek. De maatschappij is toe aan saamhorigheid en soep past als een handschoen bij deze knusheid. Collette’s soep geeft momenten van beleving, snel lunchen wordt verleden tijd; de consument gaan de tijd nemen om even te genieten.

Colette’s broer Eugène is kok, haar vader is altijd kok geweest en haar moeder kan ook hele culinaire hoogstandjes op tafel zetten. Zij komt uit een Bourgondische familie die stuk voor stuk graag koken en als zij samen zijn gaat dit meestal gepaard met een tafel vol lekkernijen. In combinatie met een glas wijn nemen zij even de tijd voor elkaar.

Collette wil met Soupaholic de Starbucks van de soep te gaan worden. Zij hoopt in 10 jaar tijd minimaal 20 franchiseondernemingen te hebben.

Collette is een gedreven vrouw met echte kook-genen.

– See more at: http://www.youratventure.nl/deelnemers-2012/#sthash.FFTYJV7y.dpuf